Het ontstaan
van website remake

De start 

Welkom op mijn pagina waar ik mijn verhaal deel over het ontstaan van website remake.

Het was begin 2016 en ik was overweldigd door het aantal workshop aanvragen dat ik binnenkreeg. Ik wilde graag aan alle vraag voldoen, maar besefte al snel dat ik dit niet meer alleen aankon. Toen ontstond het idee van Juf en jij – een creatieve workshop-franchise bedrijf waar mensen zonder ervaring toch hun eigen workshops konden geven. Het was een uitdagende, maar zeer belonende reis om dit idee tot leven te brengen. 

elementor-webdesign

“Wie rent, loopt het risico op verliezen. Maar als je niet eens begint met rennen, heb je bij voorbaat al verloren.”
– Barack Obama 

2020

Het was begin 2020. De afgelopen drie maanden was ik druk bezig geweest met het opzetten van Juf en jij. Een workshop – Franchise bedrijf. Creatieve workshops voor mensen die geen kennis hadden in het geven van workshops maar wel graag de Workshops zouden willen geven. Een soort van Tupperware maar dan voor workshops. Ik had dit bedacht omdat ik zoveel workshop aanvragen binnen kreeg dat ik het alleen niet meer aan kon. Hierdoor heb ik Juf en jij concept bedacht. 

Corona

Corona

Het was februari en de lente stond al voor de deur. De agenda stond lekker vol met een aantal gesprekken voor dames die interesse hadden om “juf’ te worden. Maar ook een aantal grote workshops voor toffe bedrijven. En toen was daar het Corona virus.

Prullenbak

Prullenbak

Alle plannen konden de prullenbak in voor de komende periode. Hoe nu verder? Destijds kon niemand je dat vertellen. Verdriet en verslagenheid kwamen over mij heen. Je mag best weten dat ik er behoorlijk wat buikpijn van gehad heb. Was al die tijd die ik in Juf en jij gestoken had nu echt verloren tijd geweest? 

Wandelen

Wandelen

Aan de wandel met mijn hond, Chuck. Mijn hoofd leeg maken en even (proberen) te genieten van de rust. Want de afgelopen jaren had ik hard gewerkt om mijn bedrijf op poten te zetten. En nu even niets… Na een aantal dagen kwam ik tot het inzicht dat ik het slepen met alle materialen voor de workshops en het reizen door heel Nederland toch eigenlijk wel meer dan zat was.

Dit was niet voor het eerst dat ik dit gevoel had. Maar durfde het niet eerder toe te laten, want ja wat moest ik anders. Nu ik gedwongen werd om de zaak eens van een afstandje te bekijken gaf dat eigenlijk wel rust. En was ik eigenlijk (al heel lang) toe aan wat anders.

elementor-webdesign

Terug in de tijd

Marketing heeft altijd al mijn interesse gehad. Ik heb de opleiding Marketing en communicatie met veel plezier gedaan. Vooral het opzetten van een onderneming vond ik echt een groot feest, Sprick. Mobiele opladers voor onderweg met verschillende opzet snoertjes voor de verschillende telefoons. Let op dit is bijna 20 jaar geledensealed.

Maar ook elke vakantie, elke vrije minuut die ik had heb ik besteed aan het bouwen van websites, en met heel veel plezier. Het uitproberen en testen. En de euforie als het dan gelukt was. Het groeiende aantal bezoekers naar mijn website. Het uitproberen van de verschillende platforms en samenwerkingen met bedrijven. Heerlijk! Over het algemeen want niet alles loopt zoals je denkt of hoopt dat het loopt. Hier betaal je (leer) geld voor, zo noem ik het dan maar en trek er mijn lering uit. Dis is een proces dat altijd blijft.  

Must knows over Ilja

  • Enthousiast, gedreven en loyaal
  • Woont samen met vriend en 2 dochters (Amber en Daphne).
  • Vrijheid en eerlijkheid zijn mijn belangrijkste kernwaarden.
  • Dol op lezen. Heel varierend: van zelfontwikkeling tot marketing en romans.
  • Zelfontwikkeling, heerlijk. Liefst elke dag minimaal 10 minuten. Lukt niet altijd hoor ;). Go with the flow.
  • Dol op fitness, liefst 3x per week.
  • Lekker wandelen in het bos.
  • Nieuwe recepten uitproberen.
  • Enorme passie voor marketing
  • Love it! Om ondernemer te zijn.
  • Andere ondernemers helpen. Kan ik heel blij van worden.
    Mijn persoonlijke social media accounts. Leuk als je me ook daar volgt.
nagelsalon-webshop
hoi

Business2business

Verder met het verhaal

Ik liep door het bos samen met mijn hond. Wat moest ik nu doen? Mijn gedachten dwaalde af (dat gebeurde regelmatig en ik had 1001 nieuwe ideeën, maar het enthousiasme over die nieuwe ideeën waren binnen twee uur weer verdwenen.

Lichte paniek had ik destijds wel. Wat moest ik nu?! Maar ben wel blijven wandelen. Uiteindelijk na een aantal weken dacht ik waarom ga ik geen websites bouwen? Er zijn zoveel websites die zoveel beter kunnen. Dat vond en vind ik oprecht zonde en een gemiste kans voor de ondernemer, maar ook de website bezoeker. Die niet kan vinden wat hij zoekt. Bij een bedrijf komt dat de website goed in order heeft maar niet persé het beste product heeft. Daarover ga ik nog wel een keer een blog schrijven:). Uiteindelijk bleef ik meer dan twee uur enthousiast over het idee en het enthousiasme over dit idee is er nog steeds. 

Website remake

Website remake

En het begin was lastig maar dat wist ik. Ik kon mijn ervaring van mijn vorige bedrijf gebruiken. En het opzetten van Website remake was binnen no-time geregeld. Erg fijn :). Aan de slag! En langzaamaan kwamen de aanvragen binnen en kon ik mijn portfolio gaan opbouwen. En warempel! Ook dit bedrijf begon lekker te lopen. Alle workshop spullen heb ik deels verkocht en het grootste deel aan het goede doel gegeven. Juf en jij is verleden tijd. Ik ga verder met website remake! 

 

Gevonden!

Gevonden!

Steeds meer bedrijven wisten mij te vinden. Begrijp me niet verkeerd die heeft me natuurlijk tijd en geduld gekost en was echt niet binnen 5 dagen gedaan. Maar door ervaring ging dit allemaal zoveel makkelijker. Ik wist in grote lijnen wat er gedaan moest worden om een succes van Website remake te maken. En ik stond te popelen deze kennis over te brengen. 

Strategie

Strategie

Testen op optimaliseren dat doe ik zo graag. Optimaliseren en verbeteren van websites en de tools er om heen om meer bezoekers naar je website te krijgen. Daarom heb ik sinds kort de blauwdruk ontwikkeld zodat andere ondernemers hier ook gebruik van kunnen maken. 

elementor-webdesign

Klanten en website bezoekers 

Inmiddels ben ik steeds meer naam aan het vestigen en komen er steeds meer klanten naar mij toe. Dit stelt mij in staat om meer uit te besteden. Denk aan de chat of telefonie. Hierdoor kan ik een betere service aanbieden, worden vragen snel behandeld. En kan ik in de tussentijd meer klanten helpen. En niet te vergeten meer tijd met mijn gezin doorbrengen. 

Ik doe nu precies wat ik leuk vindt zónder heel Nederland door te rijden om naar mijn klanten te gaan. Merendeel van de afspraken vinden online plaats. Hierdoor bespaar ik tijd en kan ik meer klanten helpen met hun doel te bereiken. Mooie websites te ontwerpen en plannen maken om meer klanten naar een website te krijgen. Strategische plannen maken en zien dan ze ook daadwerkelijk werken.  

Benieuwd naar mijn dag?